YT Industries – Service Note BOS Deville

  • La Pinarello Dogma XC è finalmente disponibile al pubblico! Dopo averla vista sul gradino più alto del podio dei campionati del mondo di XC 2023 con Tom Pidcock (con la full) e Pauline Ferrand-Prevot (con la front), Stefano Udeschini ha avuto modo di provarla sui sentieri del Garda
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devo.d

Biker superis
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se può va in discesa
YT ha ricevuto da Bos la questa lettera:
„After numerous tests on DEVILLE forks it appears, that in very rare situations, a malfunction may result in a breakdown. This malfunction is limited to only DEVILLE forks purchased on or after January 1st, 2014 which have not received a required annual service. […] In order to remove the risk of damage, BOS is kindly asking you to please notify your customers who purchased a bike equipped with a DEVILLE delivered on or after January 1st, 2014 that a control visit is necessary. If the required annual service has already been performed, this control is not necessary.”
In pratica si è riscontrato, in rari casi, un malfunzionamento che potrebbe provocare un guasto sulle Deville prodotte dopo il 1° gennaio 2014 e su cui non è stato fatto un service annuale richiesto, quindi invitano a contattare i clienti che hanno acquistato una bici montata con la Deville ad effettuarlo, nel caso fosse già stato fatto il controllo non è necessario.
Yt indica in un eleco i centri autorizzati ad eseguire il service.
 

stevekh3

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YT Capra CF Pro 2015 & Olympia F1X 2019 & YT Izzo uncaged 11 2024
YT ha ricevuto da Bos la questa lettera:
„After numerous tests on DEVILLE forks it appears, that in very rare situations, a malfunction may result in a breakdown. This malfunction is limited to only DEVILLE forks purchased on or after January 1st, 2014 which have not received a required annual service. […] In order to remove the risk of damage, BOS is kindly asking you to please notify your customers who purchased a bike equipped with a DEVILLE delivered on or after January 1st, 2014 that a control visit is necessary. If the required annual service has already been performed, this control is not necessary.”
In pratica si è riscontrato, in rari casi, un malfunzionamento che potrebbe provocare un guasto sulle Deville prodotte dopo il 1° gennaio 2014 e su cui non è stato fatto un service annuale richiesto, quindi invitano a contattare i clienti che hanno acquistato una bici montata con la Deville ad effettuarlo, nel caso fosse già stato fatto il controllo non è necessario.
Yt indica in un eleco i centri autorizzati ad eseguire il service.


Sulla mia Deville l'unico intervento effettuato da quando ho la bestia azzurra, marzo 2015, è stato sostituire i paraolio perché avevano dei trafilamenti, in seguito non ho più avuto bisogno di intervenire e quindi non è stata fatta alcuna manutenzione.
 

stevekh3

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Quindi anche tu rientri in quelle segnalate, chi ti ha eseguito l'intervento, YT direttamente?

No al momento non ho ricevuto nessuna segnalazione, per non perdere tempo con la garanzia e rimanere senza bici, ho preso i paraolio direttamente sul sito BOS ed il lavoro lo ha fatto il mio meccanico qui in paese.
 

marpa

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Io ho ricevuto la mail X la mia Deville di Marzo 2014 . Non ho mai avuto problemi X cui non ho fatto alcuna manutenzione. Ho scritto a DSC X fare la manutenzione ordinaria e far verificare il problema è mi hanno risposto che l'intervento costerà 120 Euro
 

stevekh3

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Mi è arrivata la mail, tra l'altro asseriscono di avermene già mandato una in precedenza che non ho mai ricevuto e non ho visto tra lo spam, a questo punto però visto che la forca ha tranquillamente passato i 9.000 km ed assolutamente non in maniera riposante direi che il problema si sarebbe già dovuto presentare qualora fosse stato presente pertanto conscio di quanto posso ancora rischiare a questo punto col cavolo che adesso che sono in ferie fino al 20 rimango senza Capra per mandarla in assistenza per un richiamo per la sicurezza oltretutto a pagamento. Tutto questo mi pare abbastanza strano visto che con le auto i richiami di questo genere sono gratuiti anche oltre il periodo di garanzia legale.

Dear YT customer,
A couple of weeks ago, we informed you that the suspension manufacturer BOS strongly recommends to send all BOS Deville forks that were purchased after January 1, 2014, to an authorized service partner for service. Unfortunately, we haven't heard back from you, which is why you are getting this friendly reminder. Below you will find our original email again.
Our e-mail from 02.09.2016:
You recently chose a YT bike with BOS suspension. We have been informed by BOS that all BOS Deville forks, which were purchased after January 1, 2014 must be brought to an authorized service partner for the mandatory annual service. Please find an excerpt from the letter that we have received from BOS below:

„After numerous tests on DEVILLE forks it appears, that in very rare situations, a malfunction may result in a breakdown. This malfunction is limited to only DEVILLE forks purchased on or after January 1st, 2014 which have not received a required annual service. […] In order to remove the risk of damage, BOS is kindly asking you to please notify your customers who purchased a bike equipped with a DEVILLE delivered on or after January 1st, 2014 that a control visit is necessary. If the required annual service has already been performed, this control is not necessary.”
Unfortunately, BOS has not given us any information about previous tests and the possible malfunctions. We neither have any insight nor any influence on the issue with the DEVILLE forks. It is therefore very important that you remove the fork and send it to an authorized service-center to test its proper functionality and reliability during the mandatory annual service. In case the annual servicefor 2016 has already been carried out, an additional service will not be necessary. Additionally, we strongly advise forks that have already been equipped in our bikes since 2012 and have not yet been at an authorized service-center, to be sent to the appropriate partner.

In case you have sold your bike or the fork in the meantime, we would kindly ask you to forward the contact details of the new owner to us. We would like to inform him/her accordingly about the necessary measures.

You can find a list of authorized service centers attached. Please note that you will be billed for the service by the respective center.

We want you to enjoy your bike as long as possible and ask you to definitely follow the recommendation of BOS accordingly. If you have any further questions, please email us at [email protected].

Your YT Service Team


BOS Service-Partner
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NOTE: If your country is not on the list, you can contact your nearest BOS service center or BOS France.
 

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