@ Marco Toniolo
Geniale, anche se mi pare che la corsa e il SAG non diminuiscano riducendo il volume della camera positiva; sembra che si agisca "solo" sulla progressività. Forse capisco male io? Speriamo di vedere questo sistema rivoluzionario anche su altri modelli
1.4 bar con Super Gravity e senza
salsicciotto o altro, giusto? Peso da vestito? Potresti anche scendere di pressione? Spero di non essere O.T.
Niente salsicciotti, peso da vestito 71 kg, non scenderei di pressione perché dove giro i sassi non mancano.
Sull'escursione che diminuisce:
Garth Spencer, US Field Marketing Manager, Scott Sports
The most significant difference when comparing our shock to other remote shocks is that we are not just increasing compression damping. Our suspension does change compression damping when going from one mode to another, but it also changes the bike's geometry and travel simultaneously.
Inside the shock, there are two air chambers with a valve between them. When the valve is open, you have full volume in the air can and when the valve closes, the air volume is reduced, which decreases sag and firms things up by making the shock much more progressive, effectively limiting the shock's travel. Because the bike is riding higher in its travel, the geometry steepens, creating better geometry for climbing. Concurrently, over on the damper side, the compression firms up to give better pedaling stability. Long story short: TwinLoc is an on-the-fly suspension adjustment that adjusts both damping, and spring rate, at the same time, to optimize the bike for the terrain you are riding.
Tratto da
https://www.bikemag.com/2018-bible-summer-camp-mammoth/tested-scott-ransom-900-tuned-7200/ (altri entusiasti di questa bici, giuro che non ci siamo visti/sentiti prima della pubblicazione)